Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»

List do redakcji |Tour Salon 2010

Chciałbym odnieść się do artykułu pt. “Tour Salon 2010|Show zamiast biznesu”, zamieszczonego na stronie internetowej Wiadomości Turystycznych

Problem obecności na imprezach wystawienniczych należy postrzegać z szerszej perspektywy. Obecnie to, co działo się na targach 5 lub 8 lat temu, a więc wzmożone zainteresowanie klientów indywidualnych ofertami wystawców, zostało lub permanentnie zostaje wypierane przez internet. W związku z powyższym cóż zatem innego pozostaje wystawcom, jak promocja własnej marki, miasta lub też regionu czy kraju na imprezie targowej... Sprzedaż przenosi się do internetu, ale targi są i będą w moim odczuciu ważnym elementem promocyjnym dla każdego wystawcy. Umacniamy wizerunek na targach, informujemy o nowych destynacjach, produktach czy tez usługach, ale sprzedajemy w internecie. 

Zrozumienie tej filozofii jest kluczem do biznesu. Do biznesu przyszłości. Zatem tytuł artykułu: “Show zamiast biznesu” uważam za wielce nietrafiony, bo właśnie “show” czyli “pokaz” – staje się obecnie elementem biznesu, a nie jego zaprzeczeniem.
Tak jak elektroniczne czytniki nie zastąpią prasy papierowej, tak internet nie wyprze imprez targowych, w których kontakty interpersonalne są i będą najważniejsze. Zmieni się jedynie forma lub/i też miejsce sprzedaży usług. Targi to również platforma wymiany doświadczeń, to miejsce spotkań osób, komunikujących się głównie poprzez telefon lub pocztę elektroniczną. 

Czy taka forma odpowiada klientom odwiedzającym targi? Czy akceptują taką zmianę? Odpowiedzią na to pytanie są rosnące statystyki osób odwiedzających imprezy targowe. Zatem to, co było najlepsze parę lat temu, niekoniecznie zdaje egzamin obecnie. Już Heraklit z Efezu głosił, iż jedyną rzeczą stałą jest prawo ciągłej zmiany. Poddajmy się zatem zmianie w imię postępu. Jako adekwatny do sytuacji, proponuję zatem tytuł do wspomnianego artykułu: tytuł “Tour Salon 2010 – biznes poprzez show”.

Marcin Tokarski
członek zarządu Kujawsko – Pomorskiej Organizacji Turystycznej
prezes Inowrocławskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej
SOLANKI Uzdrowisko Inowrocław Sp. z o.o. 


2010-10-20 17:19:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter